کد مطلب: 140168
آيت الله امامي کاشاني:
تنها رهبري مي‌توانند بگويند که با دنيا چگونه ارتباط داشته باشيم
تاریخ انتشار : 1395/03/28
نمایش : 1941
خطيب موقت نماز جمعه تهران، گفت: رهبري بر فراز قله‌اي قرار گرفته‌اند و همه دنيا را مي‌بينند و به حق ايشان تنها کسي هستند که از همه روشن‌تر و آگاهانه‌تر مي‌توانند بگويند که ما با دنيا چگونه ارتباط داشته باشيم.











 


به گزارش هفت چشمه به نقل شبکه اطلاع رساني راه دانا؛آيت‌الله محمد امامي کاشاني خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران طي سخناني در خطبه‌هاي نماز جمعه، اظهار کرد: دنياي استکبار، دنيايي است که خودش را روز به روز بيشتر نشان مي‌دهد و از طرفي انقلاب اسلامي و اسلام اصيل نيز با سرعت به سمت جلو حرکت مي‌کند. البته اسلام علوي و فاطمي؛ نه آن اسلامي که عده‌اي تکفيري به نام اين دين درست کرده‌اند و به جان مردم انداخته‌اند.

وي با بيان اينکه تنها کسي که در حال حاضر مي‌تواند بگويد چطور با دنيا ارتباط داشته باشيم، شخص رهبري است، اظهار کرد: به حق بايد بگويم تنها کسي که ‌از همه بيشتر، روشن‌تر و آگاهانه‌تر تحليل مي‌کند که چطور بايد با دنيا ارتباط داشته باشيم، شخص رهبري است و انصافاً ايشان بر فراز قله‌اي قرار گرفته‌اند که همه دنيا را مي‌بينند و اظهارنظر مي‌کنند و من نيز از فرزندان اين کشور و دانشجويان و استادان مي‌خواهم که قدر رهبري، اين انسان بزرگ و خوشفکر را بدانند و اجازه ندهندکه نظرات ايشان در غربت به سر ببرد.

امامي کاشاني با تأکيد بر اينکه اگر نظري خلاف نظرات رهبري بيان شود، نادرست است، اظهار کرد: حق مطلب همان است که رهبري مي‌گويند و نظرات ديگري اگر مطرح شود که خلاف نظر ايشان باشد، نادرست است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنايات استکبار در منطقه، اظهار کرد: دنياي اسلام بايد نسبت به حرکات و اعمال دنياي استکبار در منطقه، متحد شود و بازوي پيامبر (ص) را بگيرد و اجازه ندهد که دشمنان اسلام، پيامبر اکرم (ص) و قرآن را زمين بزنند که در اين صورت همه جهان اسلام در برابر چنين حادثه‌اي مسئول هستند.

وي با تأکيد بر اينکه ما بايد با مشکلات جهان اسلام همدردي کنيم، گفت: در پاکستان شيعيان را مي‌زنند و مي‌کشند و عده‌اي از علماي شيعه در برابر چنين اتفاقي اعتصاب کرده‌اند و علماي اهل سنت نيز با آنها همراه شده‌اند و حتي مسيحيان هم از اين حرکت حمايت کرده‌اند و دولت پاکستان همچنان سکوت کرده است و ما مي‌خواهيم که اين دولت در رويکرد خود تجديدنظر کند.

امامي کاشاني در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به موضوع مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: سياست آمريکا اين است که از يک سو از تروريسم حمايت کند و از سوي ديگر با مواد مخدر جوانان ما را مشغول کند و خانواده‌ها را از هم بپاشاند و اين نکته‌اي است که فرهنگيان، اساتيد دانشگاه‌ها و معلمان در مدارس و کلاس‌هاي درس بايد از آن صحبت کنند و مضرات مواد مخدر را به جوانان گوشزد کرده و حتي جلوي سيگار کشيدن را نيز بگيرند و من از اقدامات نيروي انتظامي در زمينه مبارزه با مواد مخدر کمال تشکر را دارم.

وي ادامه داد: وظيفه استادان، معلمان، نخبگان و نويسندگان فقط درس گفتن و نوشتن نيست بلکه  توجه به پرورش جوانان در کنار تعليم آنها نيز وظيفه نخبگان است.

امامي کاشاني همچنين با اشاره به مشکلات برگزاري نماز جمعه در دانشگاه تهران،‌ اظهار کرد: به مسئولان و تمام کساني که تصميم‌گير هستند توصيه مي‌کنم مشکل مصلاي تهران را هرچه که هست زودتر حل کنند تا چنين نباشد که در ايام ماه رمضان و در چنين گرمايي نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شود.

به گزارش ايسنا، امامي کاشاني در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و در پيش رو بودن شب‌هاي قدر، اظهار کرد: قرآن خواندن، اقامه نماز شب و قرائت دعاي سحر، حال مي‌خواهد و از شعار و لفظ کاري برنمي‌آيد بلکه انسان بايد با اشک و تضرع از خداوند چيزي را بخواهد که مخصوصاً در شب‌هاي قدر و به ويژه شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان همه بايد از خداوند ظهور ولي عصر (عج) را درخواست کنيم و از ساحت الهي بخواهيم که امسال، سال فرج و ظهور امام زمان (عج) باشد.

انتهاي پيام/بخ

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg